
ST-Akatemia tehostaa myyntiä ja markkinointia Analysaattorin sekä Tietohuollon avulla
ST-Akatemia tarjoaa huippuluokan asiantuntijakoulutuksia tilintarkastajille ja taloushallinnon ammattilaisille. CRM-järjestelmän tietojen pitäminen ajan tasalla on monelle yritykselle vaikeaa, aiemmin myös ST-Akatemialle. Nyt he luottavat Alma Insightsin yritys- ja päättäjädataan, joka päivittyy automaattisesti heidän CRM-järjestelmäänsä Alma Tietohuollon avulla.
”Tunnistin sen, että meillä oli CRM:ssä olevan tiedon kanssa haasteita. Sitä ei ollut systemaattisesti päivitetty pitkään aikaa, ennen kaikkea prospektien näkökulmasta," kertoo ST-Akatemian myyntipäällikkö Ville Feirikki, jolla oli positiivisia kokemuksia Alman yritysdatasta jo edellisestä työpaikastaan.
Analysaattori nopeuttaa myyntitapaamisiin valmistautumista
Tietohuollon rinnalla ST-Akatemia halusi antaa myynnille työkalun, jolla yrityksiä ja päättäjiä voi tutkia tehokkaasti. Alma Analysaattorin avulla myyntitiimi saa kattavan kuvan yrityksistä käden käänteessä. ”Analysaattorista myyjät näkevät tunnusluvut, päättäjät ja ajankohtaiset jutut yhdestä paikasta”, kertoo Feirikki.
Myyntiprosessissa Analysaattori on asetettu tärkeäksi työkaluksi ja kirjattu jopa myynnin pelikirjaan. "Meillä Analysaattorin käyttäminen on myynnin pelikirjassa. Miten valmistautua tapaamiseen – 15 minuuttia Analysaattorissa. Tuo on yksi helppo paikka saada asiakkaasta sellainen ymmärrys, että pystyy myyntitapaamisessa tuottamaan lisäarvoa."
Analysaattori mahdollistaa kohdennetun myynnin ja markkinoinnin
ST-Akatemia tähtää yhä pienempiin yritysjoukkoihin, joihin kohdistaa myynti- ja markkinointipanoksia sen sijaan, että yritetään tavoitella jokaista yritystä. Perinteisten luokitusten, kuten liikevaihtorajan tai henkilöstömäärän, rinnalla käytetään mm. päättäjämuutoksia ja tekstihakua, kun etsitään yrityksiä Analysaattorissa.
”Olen yrittänyt ujuttaa sellaista ajatusta, että pyrittäisiin löytämään vielä erilaisilla hakukriteereillä pienempiä kohderyhmiä. Mietimme meidän ison kohderyhmämme sisällä kapeampia kohderyhmiä, joille me voidaan tehdä kohdistetumpaa viestintää.”
Sujuva yhteistyö tukee onnistumista
ST-Akatemiassa arvostetaan nopeaa ja asiantuntevaa tukea: "Aina kun on kysyttävää, saamme nopeasti vastauksia. Kun meillä on kiinnostus löytää erilaisia kohderyhmiä, laitan chatin kautta viestiä, ja alamme yhdessä pohtia mahdollisia ratkaisuja."
Vaikka kaikkia toiveita ei aina pystytä toteuttamaan, tärkeintä on nopea reagointi ja vaihtoehtojen kartoittaminen: "Se on aina kiva saada asiantuntijat kertomaan, mitä tietoa on mahdollista saada. Joskus osaratkaisukin vie meitä eteenpäin. Tärkeintä on, että sparrailu tapahtuu ja saamme nopeasti vastauksen, mikä toimii ja mikä ei”, päättää Feirikki.