Apu­lai­soi­keus­kans­le­rin sijainen: Kan­sa­ne­lä­ke­lai­tok­sen menettely mak­suil­moi­tus­ten toimittamisessa

20.02.2023 15:13

Apulaisoikeuskanslerin sijainen saattoi Kansaneläkelaitoksen tietoon esittämänsä käsityksen hyvään hallintoon kuuluvan palveluperiaatteen toteutumisesta kantelijan työmarkkinatukiasiassa.

Kantelijan asiointi oli pankkitunnusten puuttuessa tapahtunut suullisesti ja Kelan toimihenkilö oli tehnyt kantelijan puolesta työttömyysajan ilmoitukset Kelan sähköisessä asiointipalvelussa. Asiointipalveluun oli tehty merkintä siitä, ettei työttömyysajan ilmoitusta lähetetty kantelijalle postitse. Merkinnän seurauksena kantelija ei ollut saanut postitse myöskään työmarkkinatuen maksuilmoituksia postitse, vaikka hän olisi ne halunnut saada. Palveluperiaate ei siten ollut kantelijan asiassa toteutunut aivan toivotulla tavalla. Asia oli saadun selvityksen mukaan kuitenkin sittemmin korjattu.

Lähde: oikeuskanslerinviraston tiedote.

Tilaa uutiskirje

Juridiikan ajankohtaiset

Juridiikan ajankohtaiset on sisältöpalvelu juridiikan asiantuntijoille. Palvelu kokoaa yhteen kiinnostavimmat aiheet ja ilmiöt eri oikeudenaloilta: julkaisemme uutisia, artikkeleita, oikeustapauskommentteja, säädös- ja tapauskoosteita sekä Juridiikkaa lyhyesti -kirjoituksia ja -videosisältöjä. Tilaamalla palvelun uutiskirjeen saat uusimmat sisällöt sähköpostiisi joka arkipäivä.

Aiheeseen liittyvää