
Apulaisoikeuskanslerin sijainen: Kansaneläkelaitoksen menettely maksuilmoitusten toimittamisessa
Apulaisoikeuskanslerin sijainen saattoi Kansaneläkelaitoksen tietoon esittämänsä käsityksen hyvään hallintoon kuuluvan palveluperiaatteen toteutumisesta kantelijan työmarkkinatukiasiassa.
Kantelijan asiointi oli pankkitunnusten puuttuessa tapahtunut suullisesti ja Kelan toimihenkilö oli tehnyt kantelijan puolesta työttömyysajan ilmoitukset Kelan sähköisessä asiointipalvelussa. Asiointipalveluun oli tehty merkintä siitä, ettei työttömyysajan ilmoitusta lähetetty kantelijalle postitse. Merkinnän seurauksena kantelija ei ollut saanut postitse myöskään työmarkkinatuen maksuilmoituksia postitse, vaikka hän olisi ne halunnut saada. Palveluperiaate ei siten ollut kantelijan asiassa toteutunut aivan toivotulla tavalla. Asia oli saadun selvityksen mukaan kuitenkin sittemmin korjattu.
Lähde: oikeuskanslerinviraston tiedote.

Juridiikan ajankohtaiset
Juridiikan ajankohtaiset on sisältöpalvelu juridiikan asiantuntijoille. Palvelu kokoaa yhteen kiinnostavimmat aiheet ja ilmiöt eri oikeudenaloilta: julkaisemme uutisia, artikkeleita, oikeustapauskommentteja, säädös- ja tapauskoosteita sekä Juridiikkaa lyhyesti -kirjoituksia ja -videosisältöjä. Tilaamalla palvelun uutiskirjeen saat uusimmat sisällöt sähköpostiisi joka arkipäivä.
Aiheeseen liittyvää

Suomi saa 50 miljoonaa euroa lisärahoitusta itärajan valvonnan vahvistamiseen

Suomen aikuisväestö PIAAC-tutkimuksen kärkimaa
