Alma Talentin digitaalisten palveluiden sopimusehdot
Olemme uudistaneet Alma Media -konsernin uutis-, hyöty- ja ajanvietesisältöjen käyttö- ja sopimusehdot sekä Alma Median medioiden tilausehdot. Uudet ehdot löydät osoitteesta www.almamedia.fi/ehdot. Vanhojen asiakkaiden osalta noudatetaan alla olevia poistuvia ehtoja 8.1.2024 saakka.
Katso myös:
Alma Talentin digitaalisten palveluiden sopimusehdot rekisteröityneille asiakkaille
Näitä sopimusehtoja (jäljempänä “Sopimusehdot”) sovelletaan Alma Talent Oy:n ja tytäryhtiöiden (“Palveluntarjoaja”) tuottamien ja ylläpitämien digitaalisten palveluiden käyttämiseen Palveluntarjoajan ja käyttäjäksi rekisteröityvän kuluttaja-asiakkaan (jäljempänä “Asiakas”) välillä.
Asiakkaan tulee tutustua näihin Sopimusehtoihin huolellisesti ennen Palveluun rekisteröitymistä ja käyttämisen aloittamista. Rekisteröitymällä Palvelun asiakkaaksi käyttäjä hyväksyy nämä Sopimusehdot ja sitoutuu niitä noudattamaan kokonaisuudessaan kulloinkin voimassa olevassa muodossaan.
Sopimusehdot sitovat myös Palvelun tilaajaa sekä sen nimeämiä Palvelun käyttäjiä tai henkilöitä, jotka käyttävät Palvelua organisaation käyttöoikeuden tai oppilaitoksen käyttöoikeuden nojalla. Tilaaja vastaa suhteessa Palveluntarjoajaan sekä kolmansiin osapuoliin ensisijaisesti käyttäjän toimista, mukaan lukien mahdollisista näiden Sopimusehtojen, Käyttöehtojen ja muiden sovellettavien ehtojen tai lain vastaisesta käytöstä. Tilaaja on vastuussa siitä, että käyttäjät tutustuvat näihin Sopimusehtoihin ja muihin sovellettaviin ehtoihin.
Sopimusehdot sitovat käyttäjää, ja käyttäjä vastaa myös ehtojen täyttämisestä, vaikka tilaaja olisi Palveluntarjoajan kanssa tehdyllä erillisellä sopimuksella tilannut käyttäjälle maksullisen Palvelun ja sitoutunut suorittamaan siitä perittävät maksut. Soveltuvin osin termi Asiakas viittaa myös Palvelun tilaajan nimeämiin käyttäjiin.
Asiakas vahvistaa ymmärtävänsä, että näiden Palvelua koskevien Sopimusehtojen lisäksi Alma Talentin digitaalisten palveluiden käyttöehdot (”Käyttöehdot”) sitovat Asiakasta, ja niitä sovelletaan kaikin soveltuvin osin näiden Sopimusehtojen mukaiseen asiakassuhteeseen ja Palvelun käyttöön. Lisäksi joillakin palveluilla on luonteensa vuoksi omat erityisehtonsa, joita sovelletaan ensisijaisesti suhteessa Alma Talentin yleisiin käyttöehtoihin ja näihin Sopimusehtoihin nähden. Kuhunkin Palveluun sovellettavat ehdot ovat saatavilla ko. Palveluun liittyvältä internet-sivustolta. Palvelu saattaa sisältää ja sen kautta saattaa olla saavutettavissa Palveluntarjoajan yhteistyökumppaneiden tuottamaa aineistoa ja palveluita, joiden käyttäminen voi olla maksullista ja edellyttää erillisten käyttöehtojen hyväksymistä. Asiakkaalla on oikeus hyödyntää Palvelua näiden Sopimusehtojen mukaisesti lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin.
Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välinen asiakassopimus tulee Asiakkaan taholta voimaan, kun Asiakas on hyväksynyt nämä Sopimusehdot sekä Käyttöehdot ja täyttänyt tai toimittanut Palvelun avaukseen edellytettävät rekisteröintitiedot. Antaessaan organisaatio- tai oppilaitoskohtaisen käyttöoikeuden Palveluntarjoaja voi sallia Palvelun käytön IP-osoitetunnistautumisen perusteella, jolloin Palvelun käyttäminen ei vaadi käyttäjäkohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa. Jollei muuta ole sovittu, käyttäjätunnus ja salasana ovat käyttäjäkohtaisia, eikä niitä saa luovuttaa toiselle.
Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välinen asiakassopimus tulee Palveluntarjoajan taholta voimaan, kun Palveluntarjoaja on hyväksynyt asiakkaaksi haluavan rekisteröitymisen Asiakkaaksi. Mikäli Palveluntarjoaja ei myönnä rekisteröitymistä hakevalle käyttöoikeutta Palveluun, ei tämä Sopimus tule miltään osin voimaan.
Osa rekisteröitymistä edellyttävän Palvelun sisällöstä saattaa olla ilmaista ja osa maksullista. Maksullisten Palvelujen osalta tilaus astuu Asiakkaan osalta voimaan, kun Palveluntarjoaja on lähettänyt Asiakkaalle tämän tilausta koskevan tilausvahvistuksen. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä maksullisen Palvelun tilausta.
Nämä Sopimusehdot koskevat Alma Talent Oy:n ja sen tytäryhtiöiden internetsivulla ja eri laitteille tehtyjen sovellusten kautta tarjottavia digitaalisia palveluita, joiden käyttö edellyttää rekisteröitymistä. Digitaalisilla palveluilla tarkoitetaan mm. Internet-sivuilla ja eri laitteille tehdyissä sovelluksissa luettavissa ja katseltavissa olevia uutis-, hyöty- ja ajanvietesisältöjä, keskustelupalstoja, arvontoja ja kilpailuja, näköislehtiä, uutiskirjeitä, sähköisiä tietokantoja, verkkokauppoja, erilaisiin koulutuksiin ja tapahtumiin liittyviä digitaalisia palveluja kuten sähköiset ilmoittautumislomakkeet, sähköisesti toimitettavat koulutusmateriaalit ja verkkokoulutukset.
Internet-palvelut ovat käytettävissä kaikilla yleisimmillä käyttöjärjestelmillä ja selaimilla. Sivustot ovat pääosin responsiivisia eli skaalautuvat päätelaitteen koon mukaisesti. Mikäli näin ei ole, tämä pyritään ilmoittamaan Palvelun yhteydessä.
Asiakkaaksi voi rekisteröityä vähintään 15-vuotias, kuluttajaroolissa toimiva henkilö. 15-17-vuotiailta sekä muutoin vajaavaltaiselta edellytetään Palvelun maksullisten osioiden käyttämiseen huoltajan tai edunvalvojan ennakkosuostumus tai että oikeustoimi on olosuhteisiin nähden tavanomainen ja merkitykseltään vähäinen tai että oikeustoimi tehdään vajaavaltaisen omalla työllä ansaitsemilla varoilla.
Asiakkaan on annettava rekisteröitymisen yhteydessä kaikki pakolliseksi merkityt tiedot. Palveluun rekisteröityminen edellyttää yleensä toimivaa sähköpostiosoitetta, sillä rekisteröinnin loppuun saattaminen edellyttää Asiakkaan sähköpostiin lähetettävän vahvistusviestin käsittelyä. Palveluntarjoajalla on oikeus syytä ilmoittamatta päättää, hyväksyykö Palveluntarjoaja Asiakkaaksi rekisteröitymisen vai ei. Rekisteröitymisen jälkeen mahdollisesti myönnettävä asiakkuus on henkilökohtainen ja sitä ei voi luovuttaa edelleen. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta.
Mikäli Asiakkaan tiedoissa tapahtuu muutoksia, on Asiakkaan ilmoitettava tietojen muutoksista, kuten toimivan sähköpostiosoitteen vaihtumisesta, viivytyksettä Palveluntarjoajalle. Asiakas luo itselleen rekisteröitymisen yhteydessä käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka Asiakas sitoutuu pitämään salassa ja olemaan luovuttamatta kolmansien käyttöön. Asiakas on vastuussa kaikista tunnuksillaan tehdyistä toimenpiteistä.
Asiakas sitoutuu ilmoittamaan Palveluntarjoajalle välittömästi, mikäli Asiakas epäilee tunnustensa paljastuneen kolmansille henkilöille. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden sulkea Asiakkaan tunnusten käyttöoikeus milloin tahansa, mikäli Palveluntarjoaja epäilee tunnuksia käytettävän väärin.
5.1. Hinnat
Palvelut veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnaston perusteella. Voimassa olevat hinnat ja hinnoitteluperusteet ovat kulloinkin nähtävissä Palvelun internet-sivuilla maksullista palvelua koskevassa osiossa. Palvelusta voidaan periä liittymismaksu sekä Palvelun käytön mukaan määräytyvä, aikaan sidottu tai muulla tavalla määräytyvä maksu.
Palveluiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitettuna aikana. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa palveluiden hintoja ja hinnoitteluperusteita sekä muuttaa maksuttoman Palvelun maksulliseksi tai päinvastoin. Laista, asetuksista tai viranomaisten toimenpiteistä aiheutuvat kustannusten lisäykset korottavat hintoja välittömästi määräysten voimaantulohetkestä lukien.
Asiakas on velvollinen ilmoittamaan Palveluntarjoajalle toimivan sähköpostiosoitteen mahdollisia tiedotteita varten. Hintojen muutoksista ilmoitetaan laskutusasiakkaille laskun yhteydessä ja muille kuin laskutusasiakkaille sähköpostilla vähintään 30 päivää ennen seuraavan laskutuskauden alkua. Asiakkaan katsotaan saaneen tiedon hinnankorotuksesta 7 päivän kuluessa laskun tai sähköpostiviestin lähettämisestä. Mikäli Asiakas ei hyväksy hinnanmuutosta, on Asiakkaalla oikeus irtisanoa Palvelu normaalien irtisanomisehtojen mukaisesti.
Mikäli muutoin ei ole sovittu Palvelun erityisehdoissa, hinnat sisältävät arvolisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimitus- ja käsittelymaksuja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa.
Organisaation ja oppilaitoksen käyttöoikeus ja sen hinnoittelu perustuvat tilaajan Palveluntarjoajalle ilmoittamaan käyttäjämäärään. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan etukäteen Palveluntarjoajalle sekä sopimaan laajemmasta käyttöoikeudesta, mikäli sovittu käyttäjämäärä ylittyy.
5.2. Tilauksen sitovuus
Palveluntarjoajaa sitova tilaus syntyy, kun Asiakkaan maksutapahtuma on hyväksytty. Maksullisten palveluiden käyttäminen edellyttää Palvelun yhteydessä ilmoitetun hinnan suorittamista.
5.3. Peruuttamisoikeus
Näitä peruuttamisehtoja sovelletaan vain, mikäli Palvelun erityisehdoissa ei ole muutoin sovittu. Siltä osin kuin Palveluissa on kyse kuluttajansuojalain alaisista hyödykkeistä ja/tai palveluksista, Palvelun maksulliset osat ovat pääsääntöisesti kuluttajansuojalain (20.1.1978/38) 6 luvun 16 §:n 1) kohdassa tarkoitettuja digitaalisesti toimitettavia hyödykkeitä ja/tai palveluksia, joita eivät koske kuluttajansuojalain 6 luvun 14 §:n säännökset peruuttamisoikeudesta etämyynnissä. Palvelun toimittaminen aloitetaan ennen peruuttamisajan päättymistä kuluttajan pyynnön tai suostumuksen johdosta ja käyttäessään Palvelun maksullisia osia Asiakas saa kuluttajansuojalain mukaisen ilmoituksen peruuttamisoikeuden puuttumisesta. Muissa kuin edellä kuvatuissa tapauksissa kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa maksullisen Palvelun tilaus neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen tekemisestä.
6.1. Palvelun maksullisiin osiin liittyvä tiedonsaantioikeus
Palveluntarjoajalla on oikeus tarkistaa Asiakkaan luottotiedot asianmukaisista luottotietorekistereistä luottoa tai siihen rinnastettavaa maksutapaa myöntäessään. Palveluntarjoajalla on oikeus edellyttää henkilötunnuksen antamista sellaisilta Asiakkailta, joiden tilaamat maksulliset palvelut veloitetaan laskuttamalla ennakkomaksun sijaan. Asiakkaan on maksettava Palveluntarjoajan lähettämät laskut eräpäivään mennessä. Mikäli maksu viivästyy, on Palveluntarjoajalla oikeus periä korkolain mukainen viivästyskorko sekä perintälain mukaiset huomautus- ja perintäkulut. Mikäli Asiakas ei ole suorittanut viivästynyttä maksua viikon kuluessa huomautuksen lähettämispäiväyksestä, on Palveluntarjoajalla oikeus estää Palvelun käyttö. Palveluntarjoaja voi periä maksun Palvelun uudelleen avaamisesta.
6.2. Asiakkaan tunnusten muutosoikeus
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa Asiakkaan käyttäjätunnusta, Palvelusta saamaa salasanaa tai muita Palvelun käyttöön tarvittavia tai liitettäviä tietoja, mikäli ne aiheuttavat ristiriitaisuuksia tai päällekkäisyyksiä Palveluntarjoajan tietojärjestelmissä tai Palveluntarjoajalla on muu perusteltu syy muutokseen.
6.3. Palveluntarjoajan oikeus muuttaa Palvelun sisältöä
Palveluntarjoajalla on oikeus tuottaa Palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla ja muuttaa milloin tahansa Palvelua, Palvelun sisältöä, Palvelun saatavilla oloa ja käyttöön tarvittavalle laitteistolle asetettuja vaatimuksia. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan kohtuullisessa ajassa etukäteen Palveluun liittyvällä www-sivulla tai Asiakkaan laskutus- tai sähköpostiosoitteeseen. Ilmoitusvelvollisuus ei koske teknisiä muutoksia, kuten laitteistojen tai ohjelmistojen päivityksiä.
6.4. Palveluntarjoajan oikeus keskeyttää Palvelu
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää Palvelu tilapäisesti, jos se on välttämätöntä Palvelun, sen teknisen muutoksen tai uudistamisen vuoksi tai yleisen tietoliikenneverkon asennus-, muutos- ja huoltotöiden vuoksi tai mikäli lait, asetukset, viranomaisten määräykset, ohjeet tai lausunnot taikka alan keskeisten järjestöjen suositukset tätä edellyttävät. Palveluntarjoaja pyrkii siihen, että keskeytys ei jatku tarpeettoman kauan ja että siitä aiheutuvat haitat jäävät mahdollisimman vähäisiksi. Palveluntarjoaja pyrkii ilmoittamaan etukäteen keskeytyksestä.
6.5. Palveluntarjoajan oikeus muokata Asiakkaan tuottamaa aineistoa sekä estää pääsy Palveluun
Palveluntarjoajalla on oikeus, mutta ei velvollisuutta tarkastaa, muuttaa tai kieltää sopimattomaksi katsomansa Asiakkaan tuottaman aineiston julkaiseminen, sekä muokata Asiakkaan tuottamaa aineistoa, erityisesti mikäli aineisto on lakien tai hyvän tavan vastaista. Palveluntarjoajalla on oikeus estää Asiakkaalta Palvelun käyttö, mikäli Palveluntarjoajalla on syytä epäillä, että Palvelua käytetään lain tai hyvän tavan vastaiseen tarkoitukseen, näiden Sopimusehtojen tai Käyttöehtojen vastaisesti tai mikäli viranomainen sitä pyytää.
6.6. Vastuu Palvelussa esitetyistä tiedoista ja kaupan pidettävistä tuotteista ja palveluista
Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelussa esitettyjen tai sen kautta saavutettavien tietojen oikeellisuudesta tai luotettavuudesta tai Palvelussa kaupan pidettävien tai välitettävien tuotteiden tai palveluiden virheettömyydestä tai niitä koskevien tietojen oikeellisuudesta. Palveluntarjoaja nimenomaisesti sulkee pois takuut Palvelussa annettujen tietojen virheettömyydestä ja sopivuudesta tiettyyn tarkoitukseen.
6.7. Vikojen ja häiriöiden korjaus
Palveluntarjoaja korjaa Palvelun mahdolliset viat ja häiriöt normaalina työaikana viasta tai häiriöstä ilmoituksen saatuaan ilman tarpeetonta viivytystä.
6.8. Vahingonkorvausvelvollisuus
Palvelun maksuttomien osien osalta Palveluntarjoaja ei vastaa mistään Asiakkaalle aiheutuvista Palvelun tai siihen linkitettyjen sivustojen käytöstä johtuvista välittömistä, välillisistä tai muista vahingoista, mukaan lukien menetetyt tulot, liiketoiminnan keskeytyminen tai ohjelmien tai tallennettujen tietojen häviäminen tai menettäminen, vaikka Palveluntarjoaja olisi saanut tiedon kyseisten vahinkojen mahdollisuudesta. Palvelun maksullisten osien osalta Palveluntarjoaja vastaa ainoastaan tuottamuksellaan Asiakkaalle aiheuttamistaan välittömistä vahingoista, ja Palveluntarjoajan vastuun enimmäismäärä on Asiakkaan kyseisestä maksullisesta palvelusta maksama hinta. Palveluntarjoaja ei vastaa Asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista välillisistä tai epäsuorista vahingoista.
7.1. Asiakkaan vastuu laitteista, käytöstä yms.
Asiakas vastaa itse Palvelun käyttämiseen tarvittavien laitteiden, ohjelmistojen sekä tietoliikenne- ja tiedonsiirtoyhteyksien hankinnasta, asennuksesta, ylläpidosta ja käyttökustannuksista, sekä siitä, etteivät ne aiheuta haittaa, häiriötä tai vahinkoa Palveluntarjoajalle tai muille Internetin käyttäjille. Asiakas vastaa itse oman tietokoneensa, matkapuhelimensa, tietojärjestelmän tai muun vastaavan päätelaitteen suojauksesta.
7.2. Asiakkaan vastuu lähettämästään aineistosta ja tuottamastaan sisällöstä
Lähettämällä materiaalia ja tuottamalla sisältöä Palveluntarjoajan palvelimille esimerkiksi sähköpostitse tai Palvelun välityksellä Asiakas hyväksyy ja vahvistaa sen, että:
• Asiakas on toteuttanut kohtuulliset toimenpiteet ennen aineiston lähettämistä aineiston mahdollisesti sisältämien virusten tai muiden haitallisten ominaisuuksien löytämiseksi ja tuhoamiseksi;
• Asiakkaan lähettämä aineisto ei ole laitonta, loukkaavaa, uhkaavaa, siveetöntä, halventavaa tai muuten julkaistavaksi kelpaamatonta;
• aineisto on Asiakkaan omaa tai Asiakkaalla on rajoitukseton oikeus antaa aineisto Palveluntarjoajalle, ja että Palveluntarjoaja voi julkaista aineiston maksutta ja/tai sisällyttää aineiston tai sen sisältämän osan omiin tuotteisiinsa/palveluihinsa ilman maksuvelvollisuutta tai muita vastuita; ja
• Asiakas ei esitä lähettämäänsä aineistoon perustuvia vaateita Palveluntarjoajaa kohtaan ja Asiakas sitoutuu vastaamaan Palveluntarjoajalle mahdollisesti aiheutuvista kuluista, jotka syntyvät sellaisista toimenpiteistä, joihin kolmas osapuoli ryhtyy kyseisen aineiston perusteella Palveluntarjoajaa tai sen edustajia kohtaan. Mikäli Asiakas julkaisee tuottamaansa aineistoa Palvelun julkisilla tai rajatulle käyttäjäpiirille avoimilla alueilla, sallii Asiakas samalla muille käyttäjille pääsyn tällaiseen sisältöön sekä antaa luvan aineiston tarkasteluun, säilyttämiseen ja jäljentämiseen muiden käyttäjien henkilökohtaiseen käyttöön.
7.3. Asiakkaan vastuu maksuista
Asiakas vastaa itse kaikista hänelle Palvelun käytöstä aiheutuvista käyttömaksuista tai Palvelun käyttöön liittyvistä vaatimuksista ja kustannuksista kolmannelle osapuolelle (esim. Internet-verkon käyttömaksut ja puhelumaksut).
7.4. Palvelun sisällyttäminen kotisivuille sekä linkittäminen
Asiakas sitoutuu olemaan sisällyttämättä Palvelua tai sen osaa omille kotisivuilleen taikka linkittämättä Palvelua ansiotarkoituksessa ilman Palveluntarjoajan kirjallista ennakkolupaa. Tarkemmat kuvaukset sallituista linkitystavoista on kuvattu Käyttöehdoissa.
Palvelussa voi tapahtua viestintää Asiakkaiden välillä keskustelupalstan välityksellä.
Asiakas sitoutuu olemaan lähettämättä loukkaavia, herjaavia, alatyylisiä tai muuten sopimattomia viestejä Palvelussa. Asiakas on oikeudellisessa vastuussa kirjoitustensa sisällöstä. Palveluntarjoajalla on oikeus koska tahansa poistaa tai olla julkaisematta sopimattomaksi katsomansa viesti.
Keskustelupalstalla julkaistavien tekstien kirjoittajien henkilötiedot ovat lähtökohtaisesti luottamuksellisia tietoja, joita Palveluntarjoaja ei luovuta kolmannelle osapuolelle. Palveluntarjoajalla on kuitenkin harkintansa mukaan oikeus luovuttaa käyttäjän nimi- ja yhteystiedot poliisi- tai muulle viranomaiselle. Tiedot voidaan luovuttaa, jos on syytä epäillä, että itse kirjoituksella on syyllistytty rikolliseen tekoon tai että on tapahtunut rikos, jonka selvittämistä voidaan edistää käyttäjän nimi- ja yhteystiedot luovuttamalla ja viranomainen esittää tätä koskevan perustellun ja lakiin perustuvaan pyynnön.
Asiakkaan keskustelupalstoilla käyttämä nimimerkki sekä julkaisemat tekstit jäävät näkymään Palvelun keskustelupalstalle myös asiakassuhteen päättymisen jälkeen.
Palveluntarjoaja käsittelee Asiakkaan henkilötietoja rekisteriselosteen, Alma Media Oyj –konsernin tietosuojalausekkeen sekä yksityisyydensuojaa koskevan lainsäädännön mukaisesti. Palvelussa käytetään evästeitä ja muita vastaavia tekniikoita. Evästeistä ja muista tietosuojaan liittyvistä kysymyksistä saa lisätietoa osoitteesta www.almamedia.fi/tietosuoja.
Kertaluonteisissa Palveluissa sopimus on voimassa, kunnes tilattu palvelu on toimitettu Asiakkaalle.
Muutoin sopimus on tilausvahvistuksen ja/tai Palvelun erityisehtojen mukaisesti voimassa joko määräaikaisena tai toistaiseksi, kunnes jompikumpi osapuolista sen päättää. Mikäli sopimus on irtisanottavissa kesken laskutuskauden, kuluvana laskutuskautena erääntyviä maksuja ei hyvitetä Asiakkaalle.
Asiakas voi irtisanoa sopimuksen ilmoittamalla siitä Palveluntarjoajan asiakaspalveluun pyytämällä asiakastilin sulkemista. Sopimus voidaan myös päättää irtisanomalla se Palvelun itsepalveluosiossa, mikäli tällainen Palvelun toiminnallisuus on tarjolla.
Palveluntarjoaja voi irtisanoa sopimuksen ilmoittamalla sopimuksen päättymisestä ja päättymisajankohdasta Asiakkaalle. Päättymisajankohta on lähtökohtaisesti aikaisintaan 7 vuorokauden kuluttua päättymisilmoituksen lähettämispäivästä. Perustellusta syystä Palveluntarjoaja voi irtisanoa sopimuksen välittömästi ilman, että Palveluntarjoaja ensin lähettää erillisen päättymisilmoituksen Asiakkaalle.
Molemmilla osapuolilla on oikeus purkaa sopimus, mikäli toinen osapuoli rikkoo olennaisesti sopimusta, eikä tämä ole korjannut toimintaansa sopimuksen edellyttämäksi viikon kuluessa kirjallisen huomautuksen saatuaan.
Laskun maksamatta jättäminen tai Palvelun käyttämättä jättäminen eivät muodosta sopimuksen irtisanomista eivätkä ole peruste Palvelun välittömällä irtisanomiselle ja tilausmaksun palauttamiselle.
Sopimuksen päättyessä mistä tahansa syystä lakkaa Asiakkaan oikeus käyttää Palvelua ja siihen liittyvää käyttäjätunnusta ja salasanaansa, ja Asiakkaan asiakastili suljetaan.
Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että sopimuksen päättyessä Palveluntarjoajalla on oikeus hävittää kaikki Asiakasta koskevat tiedot sekä Asiakkaan tuottama ja Palveluun toimittama aineisto. Palveluntarjoajalla ei ole velvollisuutta toimittaa Asiakkaalle kyseistä aineistoa, vaan Asiakas on vastuussa oman aineistonsa tarpeellisista varmuuskopioista.
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa minkään Asiakkaan aineiston poistamisesta, katoamisesta tai muutoksesta. Sopimuksen päättymisestä huolimatta sellaiset Sopimusehtojen mukaiset osapuolten oikeudet, velvollisuudet ja vastuut jäävät voimaan, joilla on merkitystä asiakassuhteen päättymisen jälkeenkin (mm. vahingonkorvausvelvollisuus). Mikäli sopimus päättyy sen vuoksi, että Asiakas on rikkonut näitä Sopimusehtoja tai Käyttöehtoja, ei Palveluntarjoajalla ole velvollisuutta palauttaa Asiakkaalle käyttämättä jäävän maksullisen palvelun jäljellä olevaa ajanjaksoa koskevaa, jo maksettua hintaa.
Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää sopimus kanssaan samaan konserniin kuuluvalle yhtiölle sekä liiketoiminnan kaupan yhteydessä liiketoiminnan vastaanottavalle taholle. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää sopimusta edelleen.
Palveluntarjoaja varaa itselleen oikeuden muuttaa näitä Sopimusehtoja yksipuolisesti ilmoittamalla tästä Asiakkaalle sähköpostilla tai Palvelun välityksellä. Palveluntarjoaja pyrkii ilmoittamaan Sopimusehtojen muutoksista mahdollisimman aikaisin. Muutokset tulevat voimaan neljäntoista (14) päivän kuluttua ilmoituksen tekemisestä ja Asiakkaan katsotaan hyväksyneen Sopimusehtoihin tehdyt muutokset, mikäli Asiakas käyttää Palvelua muutosilmoituksen jälkeen. Asiakas voi irtisanoa asiakassopimuksensa päättymään ennen muutoksen voimaanastumista saatuaan muutoksista tiedon.
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa sellaisista viivästyksistä tai virheistä, jotka johtuvat Palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista seikoista (force majeure). Viivästymistilanteessa Palveluntarjoaja noudattaa velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista.
Palvelun käyttämiseen ja Sopimusehtojen tulkintaan sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä. Näillä Sopimusehdoilla ei rajata Suomen pakottavan lainsäädännön mukaisia kuluttajan oikeuksia. Jos Palveluntarjoaja ja käyttäjä eivät pääse neuvotteluteitse yhteisymmärrykseen mahdollisessa riitatilanteessa, ratkaistaan riita ensiasteena Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi viedä riidan myös kotipaikkansa yleisen alioikeuden ratkaistavaksi ja/tai pyytää riitaan kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaisusuositusta.
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3
PL 306
00531 HELSINKI
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, suosittelemme Asiakasta olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Palveluun liittyvissä asioissa pyydämme olemaan yhteydessä Alma Talent Oy:öön, Alvar Aallon katu 3 C, 00100 Helsinki, sähköposti verkkopalvelut@almamedia.fi, puhelinnumero: 010 665 101.