Alma-yritystunnus

Alma Insights -palveluiden kirjautumistapa muuttuu 25.11.2025. Uusi kirjautumistapa mahdollistaa sujuvamman ja yhtenäisemmän kirjautumisen Alma Insightsin palveluihin.

Muutos koskee Alma Insightsin Sisältöpalveluita ja Tietopalveluita. Muutos ei koske DOKS ja Edilex -palveluita. Muutos ei myöskään koske ilman erillistä käyttäjätunnusta tapahtuvia kirjautumisia, kuten SSO-kirjautumista (single sign-on, yrityksen oman intran kautta) tai IP-osoitteen perusteella tunnistautumista.

Mitä uusi kirjautumistapa tarkoittaa käytännössä?

Siirrymme käyttämään palveluissamme Alma-yritystunnusta. Alma-yritystunnukseen siirtyminen tapahtuu käyttäjäkohtaisesti kirjautumisen yhteydessä.

Tarkista käyttäjätunnukseesi liitetty sähköpostiosoite. Oikean sähköpostiosoitteen perusteella palvelun käyttöoikeudet säilyvät ennallaan uuden Alma-yritystunnuksen rekisteröinnin yhteydessä. 

Tunnuksen rekisteröinti 25.11. alkaen

Uudistuksen jälkeen sinun tulee rekisteröidä uusi tunnus, jotta voit jatkaa palvelun käyttöä. Voit rekisteröidä Alma-yritystunnuksen joko Sisältöpalveluiden tai Tietopalveluiden puolella riippuen käyttöoikeuksistasi. Rekisteröityminen tarvitsee kuitenkin tehdä vain kerran ja siihen ohjataan automaattisesti palveluun kirjautumisen yhteydessä. Voit tehdä rekisteröinnin 25.11. n. klo 17 jälkeen.

  1. Siirry rekisteröimään tunnuksesi kirjautumissivun kautta.
  2. Syötä omat tietosi ja aseta uusi salasana. Huomaathan, että sinun tulee syöttää tietoihisi sama sähköpostiosoite, joka on tallennettu käyttäjätunnuksesi tietoihin.
  3. Saat sähköpostiisi vahvistuskoodin. Syötä vahvistuskoodi rekisteröinti-ikkunaan.
  4. Pääset sisään palveluun ja voit jatkaa käyttöä normaalisti.

Näin rekisteröit Alma-yritystunnuksen, katso video

Tarkista tunnuksesi sähköposti ennen 25.11.

Jos käyttäjätunnuksesi on

  • oma ja toimiva sähköpostiosoite, sinun ei tarvitse tehdä nyt mitään. Rekisteröi uusi Alma-yritystunnus tällä sähköpostiosoitteella 25.11. jälkeen.
  • sähköpostimuotoinen, mutta tämä sähköposti ei ole enää käytössä tai se ei ole omasi, kirjaudu palveluun ja tarkista etusivulta Omat tiedot –kohdasta tunnukseen liitetty sähköposti-tieto. Jos käyttäjätunnukseen on liitetty oma ja toimiva sähköpostiosoite, sinun ei tarvitse tehdä nyt mitään. Jos käyttäjätunnukseen liitetty sähköpostiosoite ei ole enää toiminnassa tai se ei ole omasi, ole yhteydessä asiakaspalveluun. 
  • numeromuotoinen, kirjaudu palveluun ja tarkista tunnukseen liitetty sähköposti etusivulta Omat tiedot –kohdastaJos numerotunnukseen on liitetty oma ja toimiva sähköpostiosoite, sinun ei tarvitse tehdä nyt mitään. Jos käyttäjätunnukseen liitetty sähköpostiosoite ei ole enää toiminnassa tai se ei ole omasi, ole yhteydessä asiakaspalveluun. 

Kysymyksiä